Ekonomi

Hollanda ile tekstil ve konfeksiyonda işbirliği

BURSA (IGFA) – Dokuma ve hazır giyim segmentleri döngüsel ekonomi bazında Bursa’da 17 Hollandalı firma ile buluştu. Döngüsel dokuma iş birliğini geliştirmek amacıyla Hollanda Dışişleri Bakanlığı’nın İstanbul Başkonsolosluğu’nun katılımıyla gerçekleştirilen Dairesel Dokuma Ekonomi Komisyonu ziyareti kapsamında ikili iş görüşmeleri ve networking faaliyetleri gerçekleştirildi. , Uludağ Dokuma İhracatçıları Birliği (UTİB) ve Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB). Heyet güne Koza Han’da başladı; ardından Ar-Ge, eğitim, tasarım ve dijital dönüşüm alanlarında doğru uygulama merkezleri olan Bursa Teknoloji Uyum ve Ar-Ge Merkezi (BUTEKOM), Bursa Model Fabrikası ve BTSO Güç Verimliliği Merkezi’ni ziyaret etti. Ziyaretlerin ardından gerçekleştirilen ikili iş görüşmelerinde iki ülke firmaları iş birliği için ilk adımlarını attı.

TAŞDELEN ENGİN: HOLLANDA’YA KAPSAMLI BİR ZİYARET YAPARIZ

UTİB Yürütme Konseyi Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Hollandalı heyetin ziyaretinin karşılıklı yarar sağlayacağını belirterek, “UTİB olarak üyelerimizin dokuma branşındaki kurum ve kuruluşlarla bağını ve uyumunu 2019’da tesis etmede değerli bir rol oynuyoruz. yerel bazda ve dünya çapında. Bu bağlamda Hollanda Heyetini Bursa’da ağırlamaktan memnuniyet duyduk. Dokuma Bursa’nın tarihi özelliğidir. Çeşitli ipliklerin kullanıldığı lüks kumaşların dünyaca ünlü giysilere dönüşmesine tanık olan yabancı alıcılarımız, aradıkları her şeyi Bursa’da bulabiliyor. 195 ülkeye ihracat yapan Bursa dokuma sektörünün sadece ürün çeşitliliği açısından değil pazar olarak da değerli fırsatlar sunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. UTİB olarak dünyanın birçok yerinden katılımlı fiziki ve sanal B2B görüşmeleri ve ticari heyetler düzenliyoruz. Hollanda bu planların başında geliyor ve yakın gelecekte bu ülkeyi ziyaret etmek için kapsamlı bir program oluşturacağız. Firmalarımızın işbirliği seviyesini artırmak için ikili görüşmeler gerçekleştirdik. Bu bağlamda ülkelerimizdeki dokuma sektörleri arasında istikrarlı bir ticaret köprüsünün temellerini attığımıza inanıyorum” dedi. dedi.

“ENDÜSTRİNİN GELECEĞİNE UMUTLARIMIZ ARTTI”

Tekstilin dünyanın en prestijli sektörlerinin ortasında yer aldığını vurgulayan Pınar Taşdelen Engin, “Bu başarının altında yatan neden, yıllara dayanan bilgi birikimimizi her zaman bölümümüzün geleceğini anlama ve tahmin etme çabasıyla birleştirebilmemizdir. . Bunu başarma tutkumuz, yurt içi ve yurt dışından geniş bir alıcı portföyünün güvenli iş ortakları olmasını sağlar. Bugün geldiğimiz noktada sektörümüz dijital ve ekolojik dönüşümü çok hızlı ve sağlam bir şekilde gerçekleştirmiştir. Sürdürülebilirliği, yeşil ekonomiyi ve dijitalleşmeyi gündemimizin ilk sırasına koyuyor ve bunun için aralıksız çalışıyoruz. Ancak sektörümüzün yeniden dönüşümü için önümüzde uzun bir yol ve yapacak çok şey olduğunun da bilincindeyiz. Bu talepleri tasarımdan ve kaliteden ödün vermeden yerine getirmek elbette çok değerli. Bunu başarmaya kararlıyız. Son yıllarda dokumacılığın büyümesi bölümümüzün geleceğine dair umut ve heyecanımızı artırmaktadır. Birleştirdiğimiz dokuma ve konfeksiyon bölümü, 2022 yılında toplam 32 milyar dolarlık ihracat değerine ulaştı. İhracatta dünya 6’ncı, Avrupa’da 3’üncü sırada yer aldık.” sözlerini kullandı.

GÜNDEM: ŞUBENİN DÖNÜŞÜMÜ DEĞER OLARAK EKONOMİYE KATKI SAĞLAYACAK

UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, Türk moda sektörünün kritik merkezlerinden ve tarihi İpek Yolu’nun kavşağında bulunan Bursa’da Hollandalı heyeti ağırlamaktan mutluluk duyduklarını belirterek, şunları söyledi: Pandemiye rağmen şartlara ayak uydurduk. Son dönemde satışlarda da istikrarlı artışlar yakaladık. Birliğimiz, 2021 yılında 1,1 milyar dolarlık ihracat rakamıyla 21,2 milyar dolar olan Türkiye’nin toplam hazır giyim ihracatından yüzde 5 pay aldı. En büyük pazarlarımız İspanya, Hollanda, Almanya, İngiltere ve Fransa. Bölgemiz dünya markaları ile stratejik işbirliklerinde değerli bir aktördür. Avrupalı ​​markaların tedarik süreçlerini yeniden gözden geçirdiği bu dönem, bize krizden bir fırsat yaratma fırsatı verdi. Bu dönemde güvenilir ve sağlam bir tedarik zinciri arayışında ‘Made in Turkey’ markasının öne çıkmasından da faydalandık. Yakaladığımız ivmenin artarak devam etmesi için üzerimize düşen görevleri yerine getirmekte kararlı olduğumuzu belirtmek isterim. Hazır giyim ihracatçıları olarak tasarım ve sürdürülebilirlik temelli çalışmaların hem çevresel hem de finansal katma değerinin farkındayız. Gençleri ve girişimcileri yenilikçi çözümler için teşvik etmek en büyük önceliğimizdir. Bu kapsamda Hollanda heyetinin ziyareti; Hem ülke hem de şirketlerimizin ekonomisine değerli katkılar sağlamasını temenni ediyorum” dedi.

“ÇEVRİM TEKSTİLİ ÇÖZÜMLERİNE ODAKLANACAĞIZ”

Hızlı moda akımına alternatif olarak doğal malzemelerden üretilen ve fiyat/performans açısından tüketici dostu olan ‘slow fashion’ akımının hızla geliştiğini gözlemlediklerini vurgulayan Nüvit Gündemir, “Birçok marka gelişiyor. ya baskı altında oldukları için ya da bunu kendilerine misyon edindikleri için sürdürülebilirlik referansları vermektedirler. ve bu politikaları tüm tedarik zincirine yaymak için çalışmaktadır. Şirketlerimizin ‘Yeniden Kullanım, Geri Dönüşüm, Sürdürülebilir Tasarım, Kaynak ve Proses Optimizasyonu, Yenilikçi Hammaddeler’ gibi konularda iyi uygulama örneklerini takip etmesi ve konusunda uzman kuruluşlarla iş birliği yapması, hem çevresel sorumluluğumuzu yerine getirmemize hem de çevresel sorumluluğumuzun artmasına katkı sağlayacaktır. Türkiye’nin ihracat payı. . Türkiye’de sürdürülebilir ve kaynak verimli bir ekonomiye geçişi sağlamak ve Avrupa Yeşil Mutabakatının öngördüğü kapsamlı değişikliklere uyum sağlamak için bir dizi önlem ve eylem planı uygulanmaktadır. Bu bağlamda UHKİB olarak üyelerimizi ‘Tamir, Yeniden Kullanım ve Geri Dönüşüm için Sürdürülebilir Tasarım’ gibi konuları bir bütün olarak öne çıkaran ‘Dairesel Tekstil’ analizlerine daha çok davet ediyoruz.”

ZWETSLOOT: TÜRK ŞİRKETLERİ, DEĞERLİ İTTİFAKLAR

Hollanda heyeti adına teşekkür konuşması yapan Ankara’daki Hollanda Büyükelçiliği Baş Ekonomi Müşaviri Paul Zwetsloot, “Türk dokuma ve hazır giyim; Sektörel tecrübesi, iş çeşitliliği ve esnek üretim kapasitesi, girişimciliği destekleyen yapısı, departmana sürekli yatırımları ve sağlam lojistik altyapısı ile Hollandalı firmalar için değerli bir müttefiktir. Türkiye, Avrupa’daki işletmeler ve tüketici anlayışı ile güçlü bağları ve dairesel malzeme akışları için kritik olan coğrafi yakınlık avantajı ile birleştiğinde, Avrupa’da dairesel ve sürdürülebilir tekstiller için önemli bir ortaktır. Bu bağlamda Hollanda, dairesel tekstil çözümleri ve yatırımları için Türk ortaklar arıyor. Ortaklarımız UTİB ve UHKİB ile gerçekleştirdiğimiz heyet ziyaretinde Hollandalı firmalarımıza Türkiye’nin dokuma ve hazır giyim iş imkanları hakkında faydalı bilgiler sağlayacak bir program hazırladık. Bire bir heyet ziyareti, firmalarımızın değerli yerel paydaşlarla bir araya gelmelerine ve şubenin önde gelen firmaları ile tanışmalarına da imkan sağlayacaktır. O kadar umutluyuz ki; Bu heyet, Hollanda ile Türkiye arasındaki işbirliğinin geliştirilmesinde ve dokuma ve hazır giyim sektörünün geleceği için önemli yeniliklerin öne çıkarılmasında değerli bir rol oynayacaktır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu